- Mgid -

ولاد رزق 3 ينافس السينما الأمريكية وعنصر الإبهار زاد فيه بشكل متميز

0 28

استضاف إبراهيم عيسى في حلقة من برنامج لدي أقوال أخرى على إذاعة نجوم إف إم (NogoumFM) الناقد الفني أمجد جمال للحديث عن موسم أفلام عيد الأضحى.

قال الناقد الفني أمجد جمال إن موسم عيد الأضحى ضم 4 أفلام هي:

موضحًا أن هذا يعد العدد المتوسط للأفلام في الموسم مقارنة بين 2023 وحتى 2024 مشيرًا إلى أن موسم أفلام عيد الأضحى من أهم مواسم السينما خاصة إنه يفتتح موسم الصيف وهو موسم سينمائي معروف.

أضاف: السينما طقس سيظل موجودا وهو خروجة العيد ورغم إنها غليت لكنها لا زالت خروجة اقتصادية بأسعار تذاكر بين 100 و130 جنيه فما زالت مقارنة بحاجات تانية كتير اقتصادية وبتتوقف على الأفلام في الموسم لأن فيه مواسم ما بيبقاش فيها هذه الكثافة لكن الموسم الحالي كان فيه تنوع كبير .

إعلان فيلم اولاد رزق 3

- Mgid -

وأكد الناقد أمجد جمال: في كل دول العالم جمهور الفن الشعبي من الأفلام والأغاني بتبقى هي الفئة من 15 لـ25 سنة وهي الفئة اللي بيستهدفها صناع الترفيه لأنها الفئة المتحمسة واللي لسه ما عندهمش المسئوليات الكبيرة وأفلام

  • ولاد رزق 3 .
  • اللعب مع العيال .
  • عصابة الماكس.

خصوصا فيها توابل أو مشهيات اللي تخليهم جاذبين لجمهور العيد من الفئة دي.

وعن الدعاية التي شهدها فيلم ولاد رزق 3 قال الناقد أمجد جمال: بقالنا مدة طويلة الأفلام ما بيتعملهاش دعاية عدا التريلر على يوتيوب وصفحات فيسبوك ولوحات الإعلانات وأنا مع إن (ولاد رزق 3) هيرجع للمنتجين أهمية إن فيه بند اسمه دعاية وده موجود في هوليوود وبوليوود وخصوصا في بوليوود لأن دي صناعة لازم يروج لها بالقدر اللي يجذب الناس لهذه الصناعة ولعله يستفز المنتجين في الأفلام المقبلة وإحنا بنسعد إن عندنا براند مصري اسمه (ولاد رزق) .

فيلم اولاد رزق 3

جذب جهات إنتاجية سعودية إنها تستخدمه في الدعاية ويستفيدوا منه وعنصر الإبهار زاد في (ولاد رزق 3) بشكل متميز وأنت تنافس بهذا الفيلم السينما الأمريكية حيث طرح معه في نفس الوقت (Bad Boys) إذن هو ينافس ليفل الوحش خارجيًا.

- Mgid -

You might also like
Comments
Loading...